Dansk Brandteknik virksomhedscase
Omstilling til den digitale verden
11/01/2018
Få adgang til dine kunders black box – vigtigheden af at lave brugeradfærdsanalyser
Få adgang til dine kunders black box – vigtigheden af at lave brugeradfærdsanalyser
07/02/2018
Vis alle

Når succes online fører til succes offline

Efter modtagelsen af mit diplom på, at jeg nu kunne kalde mig Cand.merc.(kom)’er, gik der ikke længe, før jeg fandt ud af, at den erfaring, jeg havde med webredaktion og digital markedsføring fra studiejobs, langt fra var nok til at lande mig titlen som ’webredaktør’, ’social media manager’ eller ’kommunikationsmedarbejder’. Som sendt fra himlen faldt jeg en dag over et LinkedIn-opslag fra en studieveninde, hvor der med store bogstaver stod ”Bliv Digital Koordinator” – noget som enhver person med interesse for digital markedsføring kan svare ’ja tak’ til. To uger senere sad jeg i et kursuslokale med 60 andre passionerede og soon-to-be Digitale Koordinatorer – klar til at udvide mine digitale værktøjskasse og supplere min faglige viden med praktisk viden.

3 uger spækket med viden, øvelser og certificeringer

Kurset var i den grad spækket med viden og skarpe, faglige indsigter inden for digital markedsføring. Alt sammen leveret af en underviser, som udviste en kæmpe faglig stolthed og autoritet – og som formåede at inddrage og engagere os. Blandet med gruppeøvelser, certificeringer i Google Analytics og Googles digitale værksted fik vi en god blanding af viden og praktisk erfaring, som vi slutteligt fik testet ved at løse en case for en reel virksomhed.

Vigtigst af alt var dog, at kurset gav mig et kæmpe selvtillids-boost og en meget stærkere tro på mine evner inden for digital markedsføring – noget som er helt centralt for en vellykket jobsøgningsproces.

Kurset var i høj grad med til at udvide de kompetencer og den viden, jeg havde i forvejen, samtidig med, at jeg fik ny, dugfrisk viden og en meget mere praktisk orienteret tilgang til digital markedsføring. Vigtigst af alt var dog, at kurset gav mig et kæmpe selvtillids-boost og en meget stærkere tro på mine evner inden for digital markedsføring – noget som er helt centralt for en vellykket jobsøgningsproces.

Matchmakingen: At finde den rette

Med mit diplom i baghånden og en fornyet tro på mig selv, tog jeg sammen med de andre nyudklækkede Digitale Koordinatorer til jobmatch-arrangement, hvor Københavns Erhvervshus og Succes Online havde samlet 35 små og mellemstore virksomheder, der alle havde brug for digitale koordinatorer.

Med nervøsitet og store forhåbninger, var jeg på blot et par timer rundt og snakke med forskellige virksomheder og præsentere mig selv og mine kompetencer – og herefter tog det for alvor fart. På blot et par dage havde jeg haft kontakt med fire forskellige virksomheder, der kunne tilbyde alt fra virksomhedspraktik til løntilskud med efterfølgende jobtilbud. Efter 6 måneders jobsøgning uden de store resultater, stod jeg nu med et kæmpe luksusproblem og skulle vælge mellem fire virksomheder, der alle var virkelig interessante. Efter grundige overvejelser og en mærken-efter-i-maven faldt mit valg på byACRE: En nytænkende og ambitiøs virksomhed, som gennem smukt og innovativt design producerer rollatorer, der kan være med til at gøre brugen af rollator mindre stigmatiserende.

Hvad laver en digital koordinator?

Hos byACRE kommer jeg til at sidde med en masse spændende opgaver, hvor jeg både kan bruge min faglige baggrund som strategisk kommunikatør og mine nye, digitale kompetencer som digital koordinator. Jeg skal blandt andet:

  • Udarbejde content kalender og lægge SoMe-strategi
  • Producere indhold til de sociale kanaler
  • Skrive artikler og generere spændende storytelling
  • SEO-optimere hjemmesiden
  • Udarbejde pressestrategi
  • Kontakte og samarbejde med influencers

Ansættelsen hos byACRE starter ud som et løntilskud på 3 måneder – og herefter er forhåbningen fra begge sider, at det vil munde ud i en regulær fastansættelse. Men uanset udfaldet er jeg sikker på, at mit udbytte bliver kæmpestort. Derfor tøver jeg heller ikke med at anbefale ’Bliv Digital Koordinator’-kurset til alle, der interesserer sig for digital markedsføring, og som har brug for en udvidelse og validering af deres digitale kompetencer – det er simpelthen umuligt at gå fra kurset uden et udbytte, som kan bruges på den lange bane.

Share on FacebookShare on LinkedIn

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.