Coverbillede til indlæg om The Organic Boho
Google My Business øger The Organic Bohos synlighed på nettet
15/06/2017
Vis alle

Succes Online gav Dorte viden og værktøjer til at sælge på nettet

bi-1200x400

Dorte Møller Petersen fra Spøttrup Bigaard har sammen med sin mand solgt honning fra egen biavl i over 35 år. Nu har Dorte fundet ud af, at honningens mange gode egenskaber, kan bruges til meget mere end blot at spise. Dorte har derfor udvidet sortimentet med bl.a. sæbe, creme og læbepomade.

Produkterne ligger allerede i mange butikker, men nu vil Dorte også sælge på nettet.

Jeg ved ikke noget som helst om at lave webbutik, og er fuldstændig novice på området. Derfor meldte jeg mig på kursusforløbet ”Succes Online”, fortæller Dorte, 59 år og fra Spøttrup ved Skive.

På Succes Onlines kick-off, ”Bliv bedst på nettet”, blev de fem udfordringer gennemgået, der er altafgørende for succes på nettet: 1. hjemmesidens teknik, 2. hjemmesidens indhold, 3. data og sporing, 4. synlighed på nettet samt 5. optimering og fastholdelse af kunder.

På anden kursusdag kaldet ”Værkstedet: Fra tjekliste til handlingsplan”, arbejdede deltagerne praktisk. De arbejdede på deres egen kommende digitaliseringsindsats i samspil med en digital ekspert og de andre meddeltagere. Deltagerne definerede en handlingsplan, der sætter fokus på netop deres muligheder på nettet.

Dorte Møller Pedersen har sammen med 40 andre kursister deltaget i begge kursusdage samt 1:1-vejledning med underviser Søren Fuglsbjerg fra Terzet.

– Jeg har nu fundet ud af, at det ikke er så farligt (red. salg via internettet) – og at jeg bare skal i gang. Jeg har fået nogle værktøjer, jeg kan gå hjem og gøre brug af.

– Succes Online er et fantastisk tilbud, som har været en øjenåbner for mig. Nu ved jeg, hvad jeg skal hjem og gøre. Noget kan jeg selv gøre, og andet skal jeg have andre til, fortæller en glad Dorte, som har sagt sit job op som lærer for at gå fuldtid på sin drøm.

Succes Online har skabt større synlighed blandt Skiveegnens virksomheder

Succes Online skal få små og mellemstore virksomheder til at udnytte det potential de har online. Hvilke systemer skal man bruge, hvordan tilrettelægger man sin markedsføring online og sidst men ikke mindst – hvordan man sørger for at få en rød tråd gennem det hele.

Skiveegnens Erhvervs- og Turistcenter er ét af de steder, som har tilbudt forløbet ”Succes Online” til sine lokale virksomheder.

– Vi har meget fokus på at egnens virksomheder skal blive bedre online. Det er jo ingen hemmelighed, at for nogen er det vejen frem. Det har været et forløb, som har kunne løfte vores lokale virksomheder uanset hvilket niveau, de er startet på, og uanset hvilke kompetencer de kan smide i det. Det fortæller eventkoordinator hos Skiveegnens Erhvervs- og Turistcenter, Lise Korsgaard.

Share on FacebookShare on LinkedIn

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.